3 Split program


Med et 3 split program kan du fokusere mere på hver enkelt muskelgruppe. Der opnås højere volume og intensitet, da frekvensen er lavere. Programmet er er fordelt på 3 forskellige træningsdage. Det kan udformes på mange måder. Det er dog vigtigt at du tager højde for dine svagheder og opbygger dit program efter det. Kort sagt er et 3 split program, et træningsprogram der deler din krop i 3, altså “split”.

3 split træningsprogram

Et 3 split træningsprogram kan være super simpelt. Hele kroppen bliver brugt og mange gode øvelser kommer i spil. Programmet bliver splittet i 3, dvs. dag 1 er bryst og triceps, dag 2 er ryg og biceps og dag 3 er ben og skulder. Det er vigtigt at presse sig, men stadig lytte til sin krop og dens signaler, så du mindsker risikoen for overbelastning og skader.

Træningsprogram 3 split 

Denne form for træningsprogram 3 split henvender sig mest til de øvede, som vil tage træningen til det sidste og effektive niveau. Her deler du kroppen op i tre dele. Da musklerne skal trænes mere end én gang, er du nød til at træne 6 gange om ugen i et 3 split træningsprogram. Mange kører 6 dages træning i streg og den 7 dag er så hviledag. Husk dog stadig en god teknik, så du undgår skader. Vær realistisk og vælg det rigtige træningsprogram, så du kan opnå de mål, du har sat dig for.

Hvorfor skal man træne 3 split program

Vælg et 3 split program, hvis du gerne vil træne 6 gange om ugen og have en specifik fokus på to muskelgrupper pr. dag. Så kan du gå mere i dybden med de udvalgte muskelgrupper. Et 3 split træningsprogram henvender sig mest til de let øvede og de øvede, som er kendt med at træne og har gjort det i et stykke tid. Du kan altid kombinere de forskellige splitprogrammer, så du kan kører 3 split de første 3 dage og 2 split de sidste to dage. Valget er dit.

Træn hele din krop effektiv med et 3 split program

Du kan træne hele din krop på en effektiv måde med et 3 split program. Den henvender sig mest til de øvede, som ønsker et mere avanceret styrketræningsprogram. Et 3 split program deler kroppen op i 3 dele på 3 forskellige træningsdage. Du kan opnå en høj trænings volume på dine træningsdage. Det indeholder mange isolationsøvelser og avancerede teknikker. Det kræver mange træningsdage, hvis du skal opnå en hensigtsmæssig frekvens. Derudover kræver det masser af tid til at træne, hvis du skal opnå den rigtige frekvens og trænings volume.