Kostplan


Kostplan til dig som vil opnå dine mål. Alle ved hvor vigtigt kosten er, når det kommer til sundhed og velvære. Mange bruger flere timer i fitness og træner hårdt, men har ikke styr på kosten og opnår derfor ikke de ønskede resultater. Men jeg har over 5 års erfaring som personlig træner, og har hjulpet en del efterhånden med at opnå deres mål gennem korrekt kost og træning. Alt du får fra mig, vil altid være skræddersyet til dig, din hverdag, dine mål og dit nuværende niveau. Alt er altid personligt!

Kostplan

Kontakt mig her

Kostplan til vægttab

En kostplan til vægttab leder rigtig mange efter, og hos mig får du retningslinjerne til at opnå succes med vægttab, muskelopbygning eller bare en sundere livsstil. Jeg sætter mig ind i din hverdag, dine behov, dine ønsker og din hverdag, før jeg laver en skræddersyet kostplan til dig. For mig er det utrolig vigtigt, at jeg leverer en kostplan du kan bruge til noget.

Er du i tvivl om at jeg kan hjælpe dig, er du altid mere end velkommen til at sende mig en mail på info@casperhessellund.dk og så kan vi altid aftale et tidspunkt at ringes ved, så vi kan snakke om hele din situation og hvad du ønsker. Udover det, så vil du opleve at du får din kostplan indenfor 2-3 dage og jeg vil altid være klar til at svare på mail eller beskeder hvis du skulle have nogle spørgmsål.

Jeg gør nemlig utrolig meget ud af at tilbyde en god og hurtig service, mens alt er personligt og skræddersyet til dig.

Sund kostplan

En sund kostplan, hvad er det? Ja, kort sagt er en sund kostplan en du kan overholde og hjælper dig med at opnå det du ønsker. Desværre er der ingen magisk kostplan, der hjælper alle med at opnå alle deres mål. Det handler om at få en plan der hjælper dig, passer til dig og er lavet til dig. På den måde er der meget større chance for at opnå succes, og komme i mål med det man kæmper mod.

Sundhed er et stort ord, og det kommer megat an på hvordan man lever hvad der er sundt. For nogle vil det jo være en sund kostplan, hvis man begynder at øge indtaget af fibre, grøntsager og fedt. Mens for ændre handler det om at fjerne sukker, slik, chokolade, kage og diverse ting. Eller i hvert fald begrænse indtaget af disse sukkerholdige produkter.

Jeg sørger for at uanset dit niveau, og dine ønsker, at du får en sund kostplan som passer 100 procent til dig. Inden du får en plan fra mig, så har jeg nemlig nogle spørgsmål du skal svare på, samt eventuel snakke med dig over telefon for at sætte mig ind i dig og dine behov. På den måde er du garanteret, en kostplan som passer dig.

Slankekur kostplan

Slankekur, er bare et andet ord for en plan omkring din kost. Ofte når man vil på en slankekur, så vil man gerne tabe sig i vægt, og smide nogle kilo fedt. Men ofte forbindes slankekur også med hurtige resultater, og ofte holder de ikke særlig længe. For kommer man på slankekur, kan det både være juice, ingen mad, suppekur og meget mere. Ingen af disse former, er holdbare på sigt, og derfor anbefaler jeg helt klart man finder noget man kan ”holde ud” på sigt. Det er nemlig meget vigtigt at arbejde med livsstilsændring, fremfor de hurtige resultater.

Ofte når man taber flere kilo på kort sigt, er der ofte masser af væske, og ikke altid fedt. Jeg anbefaler helt klart man har en stille og rolig ændring, for kroppen skulle også kunne følge med, så man undgår løst hud og meget mere. De hurtige resultater er ikke altid de bedste.

Madplan vægttab

Madplan til vægttab, er også noget jeg helt klart kan hjælpe dig med. Men ønsker du også bare en madplan for at få mere struktur over hvad du spiser, er det også noget jeg hjælper med. Kosten er noget af det vigtigste hvis du vil opnå resultater, som at få en sundere krop, en slankere krop eller en sundere livsstil. Kosten er ligesom grundsten i kroppen, og træning er med til at udvikle kroppen.

Men jeg er helt sikker på jeg kan hjælpe dig mod målet du ønsker, for med den rette kost kan der opnås meget. Kombineres dette med træning eller anden motion, så kan der virkelig ske store ændringer på kort tid.

De forskellige former for kostplaner til vægttab

Der er mange måder, du kan tabe vægt på. Der er selvfølgelig de metoder, som er noget mere sunde end andre. Det er f.eks. nemt at tabe sig ved bare at lade være med at spise. Det er bare ikke det der betegner et sundt vægttab, og samtidig tager det en masse energi fra din krop. Oftest heller ikke selvom det bare er over en kort periode. For en anden ulempe ved det er, at når du er færdig med sultekuren, er der stor sandsynlighed for, at din krop ikke kan tåle, at du spiser mere, end da du var på kur samt at det er let at falde tilbage i de gamle og usunde spor.

I stedet er det langt mere oplagt at få lavet en livsstilsændring, hvor man starter med en god kostplan for at sikre vægttab.

Her handler det især om, at du holder et kalorieregnskab. Det vil sige, at du tæller, hvor meget du har spist og gør det op i kalorier. Der er færre kalorier i f.eks. 100 gram vindruer, end der er i en chokoladeguldbar fra Toms på 100 gram. Det vil selvfølgelig også sige, at hvis du har en lidt for sød tand, bør du gøre dit ypperste for at erstatte de kaloriefyldte retter med noget, der er sundere. Det vil for eksempel sige at gå fra at spise slik til at spise mere frugt.

Det at skære ned på de søde sager er en kendt tommelfingerregel, som er vigtig for alle at tage i brug. Men kostplaner er også noget mere personlige end det. For det at lave kostplaner til vægttab, kan handle om mange forskellige ting for den enkelte person. For det handler jo ikke altid bare om at tabe sig, det kan lige så godt handle om at tage på i muskler eller sikre sig man får alle gode næringsstoffer via sin kost.

Derfor har jeg også specialiseret mig i at lave skræddersyede, personlige kostplaner. Her kan jeg netop hjælpe med en kostplan til dit vægttab, så du er sikker på at du oplever resultater, både hurtigt, men også på sigt.

Kostplan med vægttab for øje til mænd

Den rette kostplan for at sikre vægttab, er for den enkelte mand noget, der er meget individuelt betonet. For mig handler det om at finde en kostplan, som du som mand kan følge, men ligeså vigtigt en plan, som du rent faktisk også kan se dig selv følge. Derudover er det vigtigt for mig at lægge en kostplan for dit vægttab, som tager udgangspunkt i dine præferencer og mål. At følge en god kostplan er fx anderledes for manden, der skal spise mere kontra fyren, der skal skære ned på sukkerindtaget.

Det her, at jeg som personlig træner, kommer ind i billedet. Jeg kan rådgive dig og hjælpe dig med at få lagt en kostplan der bedst muligt sikrer dit vægttab – og hvad du som mand, har brug for i din kost.

På denne måde er du sikret, at kostplanen der skal sikre dig vægttab, er skræddersyet til dig og de behov, du måtte have.

Ikke en kur, men en forbedret livsstil

Det essentielle ved en god kostplan er, at man ændrer sin livsstil. Man kan sådan set godt gå ind og lave en slags sultestrejke og spise mindre, men det nytter ikke det store på den lange bane. I stedet er det at foretrække, at man bevidst med en god kostplan sikrer, at man spiser noget sundere og undgår at falde i fælden. Det gør man ved, at man spiser de rigtige ting – og at man gør det over en længere periode. På den måde sker der en livsstilsændring, som altid vil være langt mere holdbar på den lange bane end ”sultestrejken.” Når det kommer til kostplanen med henblik på vægttab, kan de fleste personlige trænere hjælpe og levere et godt indtryk. Du vil få en god struktur over, hvad du skal spise. Det giver med sikkerhed resultater. Du vil føle, at du har en sundere og slankere krop og en sundere livsstil. Man

kan på sin vis sige, at kosten er som frø i kroppen. Det er træningen, der så sikrer, at frøet vokser og bliver til et stort træ.

Kostplan for vægttab – 11 gode, generelle råd til din kostplan

Jeg vil her komme med 11 generelle punkter, der kan være gode at huske på, når du skal følge en kostplan for vægttab:

1. Du skal ikke skippe morgenmaden. Der er mange, der tror, det er en god ide at skippe morgenmaden. Det er det ikke. Du kan gå glip af mange vigtige fibre ved ikke at spise morgenmad. Problemet ved ikke at spise morgenmad er, at du kan ende med at snacke den lidt mere, end du plejer. Og det er ikke sundt.

2. Spis regelmæssigt. Det er vigtigt, at du spiser regelmæssigt i løbet af dagen. Det gør, at din krop ikke sulter og tager fra dine muskler og dermed at der opretholdes et stabilt blodsukkerniveau og optimal forbrænding.

3. Spis godt med frugt og grøntsager. Der er ikke mange kalorier og heller ikke særlig meget fedt i. Derudover er det med til at sikre dig, at du får en masse vigtige næringsstoffer.

4. Bliv mere aktiv. At blive mere aktiv er nøglen til at tabe sig. Foruden at det skaber en masse fordele på sundhedsfronten, forbrænder man også en masse fedt ved at bevæge sig en masse. Og med træning får du mere ud af din kost og omvendt.

5. Drik masser af vand. Vand er vigtig for ikke at dehydrere og for mange andre ting i din krop. Ift. træning og kost, er en af vandets vigtigste funktioner dog, at det hjælper med at få de gode næringsstoffer rundt i din krop og optage dem.

6. Spis masser af fibre. Fibre sikrer, at du får en vis mæthedsfølelse. Det gør, at du indtager noget sundt, som mætter. Og det sikrer så, at du ikke spiser alt muligt usundt i stedet.

7. Læs madbeskrivelsen. Når du læser, hvad der er i maden, kan du blive klogere på, hvor mange kalorier der er i den mad, du indtager. Dette er vigtigt, så du sikrer dig du ikke får for mange kalorier, men også, at du kender makrofordelingen ift. fedt, kulhydrat og protein.

8. Spis fra en mindre tallerken. At spise fra en mindre tallerken kan være en smart ide. Det gør, at du gradvist vænner dig til at spise mindre – hvis du altså vel og mærke spiser for meget i forvejen. Det tager 20 minutter for din mave at fortælle din krop, at du er mæt.

9. Du skal ikke bandlyse mad. Det er ikke sådan, at du fuldstændig skal boykotte at spise chokolade og lignende. Det gør, at du bare kommer til at spise endnu mere, når du så endelig beslutter dig for at spise chokolade igen. Det handler om sund fornuft, men også at give dig selv lov til at forkæle dig selv med noget lækkert engang imellem.

10. Skær ned på alkoholforbruget. Et glas vin kan rumme lige så mange kalorier som ét stykke chokolade. Hvis du generelt drikker for meget, kan det bidrage til, at du tager på i vægt. Desuden så bremser alkoholen din forbrænding.

11. Planlæg, hvornår du spiser. Hvis du kan, er det en god ide at prøve at planlægge, hvornår du spiser, hvad du skal. På den måde har du en oversigt over, hvad du skal spise, og hvornår du kan spise en kaloriefyldt snack, således du får spist det du skal.

9 bonustips til dig der ønsker at følge en kostplan der sikrer et godt vægttab

Herunder får du 9 bonustips, som både kan hjælpe dig med at følge din kostplan, men som også kan være med til at sikre dig et godt og sundt vægttab:

1. Spis proteiner til morgenmad. At spise morgenmad med proteiner kan være med til at gøre, at du får mindre lyst til søde og usunde snacks senere. Du vil føle dig mere mæt og

”ernæret” og på sigt vil du få lettere ved at sige nej til søde sager, fordi dit blodsukker er stabilt fra morgenen af.

2. Undgå sukkerdrikke og frugtjuice med højt sukkerindhold. Det er nogle af de ting, som er dårligst for din krop. Det indeholder mere sukker end du tror og kan have negativ indflydelse på din ellers sunde kost.

3. Drik vand en halv time før et måltid. Det er vigtigt med rigeligt af vand at drikke vand en halv time før et måltid kan være en god rutine at få lagt ind og hjælpe med at få nok vand. Vand hjælper fx med fordøjelsen af fedt, bekæmper fordøjelsen og renser kroppen.

4. Vælg sund mad. Der er en masse god mad, som kan hjælpe dig med et vægttab. Så sørg for at vælge flere af de gode madvarer til ved fx at spise madvarer som avocado, laks, kyllingebryst, kartofler, tun, supper, avocado, nødder, frugt, yoghurt, kokosnødolie med mere.

5. Spis opløselig fiber. Fibre mindsker fedtindholdet i kroppen og er vigtig for en god fordøjelse.

6. Spis råvarer i dets mest naturlige form. Baser det meste af din mad på at spise råvarerne i dets naturlige form. Det er sundere, har mere fyld, og det sikrer, at du ikke overspiser.

7. Spis langsomt. Undersøgelser har vist, at hvis du spiser langsomt, er det sundere for din mave. Du fordøjer nemmere og bedre af at spise maden langsomt.

8. Vej dig selv jævnligt. Det at veje sig, men også måle sig, kan motivere en yderligere. Fortvivl ikke, hvis vægten ikke er på din side den første stykke tid. Din krop skal vænne sig til livsstilsændringen. Ofte vil du få mere ud af at måle dig, for du vil højst sandsynligt omfordele fedt og muskler, så selvom du ikke taber dig meget, kan du nemt have tabt en masse centimeter, fordi du med træning strammer kroppen op og fx (typisk) også spiser mere protein end fedt.

9. En god nattesøvn. Hvis man sover dårligt eller for lidt, øges risikoen for at tage på. Tag derfor hånd om søvnen.

Kostplan
3.6 (72.5%) 8 vote[s]